Nederige krijger

“Ik houd van de Baddah Virabahdrasana of nederige krijger omdat het je aanzet om naar beneden te buigen, met eerbied voor het goddelijke. De pose gaat om overgave en aanvaarding van de plaats waar jij je in je leven bevindt.”

Stap 1

  1. Sta met je voeten parallel en op heupbreedte.
  2. Ga over naar krijger I.
  3. Verstrengel van daaruit je vingers achteraan je rug en verbreed je sleutelbeenderen.

Stap 2

  1. Buig naar beneden met een rechte rug, richt je armen naar boven en raak met je borst de binnenkant van je voorste voet.
  2. Waak erover dat je voorste knie een hoek van 45° vormt met je enkel.

Stap 3

  1. Houd de pose aan, buig nog iets dieper en richt je armen nog meer naar boven.
  2. Houd je heupen en schouders goed evenwijdig en recht.
  3. Verleng ook je ruggenwervel, zeker het middelste deel.
  4. Laat je hoofd en hals naar beneden hangen terwijl je armen je borst stretchen.
  5. Blijf 5 tot 10 ademhalingen, ga terug naar krijger I en verander van kant.

Voordelen

De pose stretcht de twee zijden van je lichaam, opent de borst en is goed voor de organen in je buik. Je versterkt ook je enkels, knie, ruggenwervel en heupen (die laatste open je ook). Mentaal brengt de pose je meer helderheid, terwijl het stress, depressieve gevoelens en angst vermindert.

Meer info over Mounira Bazzi en Living Yoga in Antwerpen vind je op mounirabazziyoga.blogspot.be en Facebook. Lees hier het interview met Mounira.

Een vraag over yoga? Mail Mounira via mounirabazzi@live.be

Fotocredit: Vincent Van Reusel, Mounira draagt Under Armour.

You May Also Like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *